Fashion Revolution

                                                                                                                    

2013. április 24-én 1134 ember vesztette életét a bangladesi ruhagyár, a Rana Plaza összeomlásakor. A tragédia fogyasztók ezreinek szemét nyitotta fel világszerte, s ezzel megszületett a Fashion Revolution gondolata - idén pedig Magyarország is csatlakozott a kezdeményezéshez.

A mozgalom 2013-as indulása óta minden évben megemlékezik a tragikus balesetről, és egyúttal felhívja a fogyasztók figyelmét a divatipar társadalmi és környezetvédelmi problémáira. Már 90 országban van jelen, idén márciusban pedig a Nemzeti Divat Ligának köszönhetően megalakult magyarországi képviselete is.A Fashion Revolution törekvése nem a márkaóriások bojkottjára irányul, hanem a divattermékeket vásárlók, valamint a gyártók, márkák figyelmét igyekszik felkelteni. Éppen ezért a szervezet arra kéri a csatlakozókat, hogy tegyék fel a kérdést szeretett márkáiknak: ki készíti a ruháikat.A 2016-os Fashion Revolution Week keretén belül 70 ezer közösségi média felhasználó kérdezte meg: #whomademyclothes. Komoly, globális párbeszéd indult meg, melynek központi témája a divatipar átlátszóvá és fenntarthatóvá tétele. A fogyasztók által feltett kérdésre több mint ezer márka válaszolt, köztük háromszáz mainstream márka mutatta meg, ki készítette ruháinkat.A Fashion Revolution mozgalom őszintén hisz abban, hogy ez a jelenség azonnali beavatkozást kíván, első lépésben a kulcs a jobb átláthatóság.

forrás:ecolife.blog.hu